DIY: håliga byxor

Detta var första gången jag gjorde det, och tro det eller ej men det var min mamma som lärde mig.

Det ända som behövs är: 
En sax
En byxa du kan göra sönder
(Alternativt) en bok
ett gott tålamod
 
Steg 1: Lägg din bok under ena byxbenet där du vill ha hålet.
Ta den vassaste sidan av saxen och börja skrapa "kraftigt" där du vill ha hålet.
 
Det man egentligen gör är att man skrapar bort det tyget.
 
Steg 2: När det efter ett tag har blivit ett liten hål kan man stoppa in boken i byxbenet så att det inte går
hål igenom baksidan. Sedan fortsätter man bara att skrapa.
 
 
Steg 3: När hålet äv färgig-skrapat är det bara att borsta bort de små "tyg-tussarna" och vips så
har du ett par nya häftiga byxor.
Resultat.
Ni får gärna kommentera om ni tyckte att det var kul med DIY (do it yourself)
och i sådana fall vad ni vill att jag ska göra.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

ditt fina Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0